ENVER ÖREN'DEN AKLIMDA KALANLAR

  • 24.02.2013 00:00

 

Ortaokul yıllarımda (32 yıl önce) Türkiye Çocuk dergisiyle tanıştım. Dergide güzel hikayeler, yerli çizgi romanlar, kişisel gelişim önerileri vardı. Bana çok şey öğretti. Bu yayını Enver Ören'in İhlas Holding'i çıkarıyordu.

 

Daha sonra aynı holdingin Türkiye gazetesiyle tanıştım. O yıllarda iktidarda Anavatan Partisi (ANAP) vardı. Gazete ANAP'ın tüm icraatlerini göklere çıkaran bir çizgideydi. Yolsuzluk, zam, hukuksuzluk, rüşvet, iltimas, kayırma, hayali ihracat, nepotizm (akraba kayırma), devlet bankalarının soyulmasıyla ilgili hiç bir haber bu gazetede yer almıyordu. Ülke güllük gülistanlık olarak gösteriliyordu.

 

1983'te iktidara gelen ANAP'ı sonuna kadar destekleyen Türkiye gazetesi hükümetten kredi ve teşvikleri de kolay alıyordu. Sınırsız kaynaklar sayesinde teknolojik yatırımları yapan Enver Ören'in toz pembe gazetesi kupon karşılığı çeşitli hediyeler (dandik manyetik kolye, dandik manyetik bilezik, teneke duvar saati vb.) sunarak tirajını 100 binlerden 1 milyon düzeyine yükseltti.

 

Takma adı Sıddik Gümüş olan tarikat şeyhi (din adamı) Hüseyin Hilmi Işık'ın damadı olan biyoloji öğretmeni Enver Ören 1990'lı yıllarda televizyon (TGRT), haber ajansı (İHA), dergi (Türkiye Çocuk, sektörel dergiler vb.), banka (İhlas Finans), ev eşyaları satışı (İhlas Pazarlama), nakliye (Huzur Kargo), içecek (Kristal Cola), inşaat, turizm, öğrenci yurtları gibi sektörlerde büyük yatırımlar yaptı.

 

1970'lerde iş hayatına Tozsuz Altın Tebeşirleri'yle giren Enver Ören 2000'lerde ülkenin önde gelen 10 holdinginden biri haline gelmişti.

 

Turgut Özal'ın ANAP'ı yok olduktan sonra gelen iktidarların tümünü yağcılık düzeyinde destekleyen Enver Bey benim fikrimce her dönemin adamıdır. Gelene ağam, gidene paşam demiştir.

 

2001 krizinde ekonomik olarak büyük darbe alan Ören önce Huzur Kargoyu kapatmış, 2000 personelini hiç bir sosyal hakkını ödemeden işten atmıştır.

 

Ardından İhlas Finans batmış, 10 binlerce gariban insanımızın parası iç edilmiştir. İlerleyen yıllarda küçük partiler halinde para ödemeleri yapılmıştır ancak insanların paralarının faizleri (kar payları) ödenmemiştir.

 

Müslümanlardan çeşitli biçimlerde toplanan paralarla kurulan TGRT televizyonu Avustralyalı Yahudi milyarder Robert Murdoch'a satılarak adı FOX TV yapılmıştır.

 

Vefat eden Enver Ören'in varisi aynı zamanda ABD vatandaşı olan Mücahit Ören'dir.

 

İhlas Holding'in haber kanalı olarak yayın yapan TGRT HABER adlı TV kanalı Amerika'nın Sesi gibi yayın yapmaktadır. ABD'nin dünya sömürgen görüşünü yansıtan haberler TGRT aracılığıyla halka aktarılmaktadır.

 

Kendi görüşüme göre Enver Ören her döneme hızlıca uyum sağlayan, çalışanlarının emeğini sonuna kadar sömüren, sendikaya karşı olan, yapay bir müslüman idi.

 

İhlasçılar kamuoyunda Işıkçılar Cemaati olarak da tanımlanmaktadır. Bu cemaatin önde gelen yayın organı Türkiye gazetesinin günlük tirajı 120-150 bin arasında değişmektedir. Gazetenin haberleri kuru, sıkıcı, ülkeyi toz pembe gösteren (iyimser) tondadır. Halkı etkileme, gündem yaratma gücüne sahip bir köşe yazarları yoktur. 

 

Sonuç olarak müslümanlığı kullanarak gariban halkın tasarruflarını iç eden Enver Ören'e hakkımı helal etmiyorum.

      

 

Ali Özdemir / Eğitimci - Yazar - Yayıncı

Yorum Yap

Yorum yazarak yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Biz Bolulular (www.bizbolulular.com) hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Nöbetçi Eczaneler

Resmi İlanlar

Mobil Uygulamalarımız

IOS UygulamamızAndroid Uygulamamız